środa, 27 maja 2015

Turecka zupa szpinakowa - Borani



Nie jestem jak Popey, nie przepadam za szpinakiem. Jedynym daniem ze szpinakiem, które zawsze lubiłam i często gotuje jest zupa. Poza tym, wszystkie, wszelkiego rodzaju potrawki ze szpinakiem, borki i inne wynalazki, po spróbowaniu ( bo zawsze próbuje nowości) zwykle jednak później omijam szerokim lukiem. Zdażają się jednak potrawy z tą, jakże ważną dla naszego organizmu, zieleniną, ktore po spróbowaniu, o dziwo wywołują mój zachwyt.
Dlatego w najbliższym czasie pojawi sie jeszcze kilka przepisów ze szpinakiem.
Na blogu jest już przepis na zupe szpinakową, taką którą znam jeszcze z domu, dziś proponuje Wam nieco inną wersje, Turecka, jogurtową zupe ze szpinakiem i mięskiem, zwaną BORANI.
Jest smaczna, sycąca i skradła podniebienie moich chłopaków :)
Żeby jednak dogodzić wszystkim, cieciorke, która jest w oryginalnym przepisie została zamieniona tym razem na ziemniaczki. Dlaczego? No cóż mój mąż nie przepada za cieciorką, w przciwieństwie do mnie i mojego małego łobuza, a łobuz bardo lubi również ziemniaki pod każdą postacią. 
Tak więc wilk syty i owca cala, a rodzinka w komplecie najadła się bez wybrzydzania :D





Składniki:

1/2 kg szpinaku (ja używam swieżego)
200 g mięsa mielonego
1/3 szklanki oliwy
średniej wielkości cebula
2 ząbki czosnku
1/2 łyżeczki ostrej papryki pul biber
łyżeczka suszonej mięty
200 g yogurtu
1/2 szklanki ugotowanej cieciorki lub drobno pokrojonych ziemniaczków
sól

Drobno posiekaną cebulke, starty czsnek i mięso mielone podsmażamy na oliwie. Dodajemy papryke, mięte i szpinak i smażymy ok 10 minut. Po tym czasie dodajemy ugotowaną wcześniej cieciorke lub drobno pokrojone ziemniaczki i zalewamy jogurtem wymieszanym z ok 0,5 litrem wody.
Gotujemy na wolnym ogniu ok 25 minut.
Solimy do smaku i podajemy na gorąco. Jeśli jednak mam być szczera na zimno jest równie smaczna.



Malzemeler:

500 g ispanak 
200 g kıyma
1/2 çy bardağı zeytinyağı 
1 orta boy soğan
2 diş sarımsak
1/2 tatlı kaşığı pul biber
1 tatlı kaşığı nane
200 g tuzlu yoğurt  
1 çay bardağı nohut ya da küp küp doğranmiş patates
tuz

Yapılışı:

Küp küp doğranmış soğan, sarımsak ve kıymayı yağ ile soteleyin.Pul biberi, ardından doğranmış ıspanakları ekleyıp 10 dakıka daha pişirin. 1/2 litre su ıle tuzlu yoğurdu suladnırıp tencereye koyun. Haşlamış nohut ya da patates ve nane ekleyip kısık ateşte 25 dakika pişirin. Tuzunu kontrol edin.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz