sobota, 14 maja 2016

Tureckie bułeczki - Pastane poğaçası DOMOWA PIEKARNIA



Dzisiaj w domowej piekarni oryginalne bułeczki poğaça, które upiekłyśmy razem z Emilią z bloga Turcja od kuchni, w ramach wspólnego gotowania, a przepis znalazłyśmy na stronie 40 fırın ekmek tarıflerı.
Długo to trwało, ale w końcu znalazłam przepis na te prawdziwe bułeczki poğaça , dokładnie takie jakie uwielbia mój synek, takie jak kupujemy w piekarni. 
Testowałam wiele przepisów i wszystkie były smaczne, jednak to nie było to. Do tej pory nie udało mi się odtworzyć tego smaku. Gdy upiekłam te, młody podkradał z blachy jeszcze ciepłe a i moją porcje zawinął żeby więcej było dla niego. Tak więc jeśli lubicie te oryginalne i tęsknicie za ich smakiem, zdecydowanie polecam Wam ten właśnie przepis.

gerçekten pastane poğaçası




Składniki:

+/- 2,5 szklanki mąki pszennej
jajko
0,5 łyżeczki soli
łyżka cukru
15 gram świeżych drożdży (lub czubata łyżeczka suchych)
1/4 łyżeczki mahlepu (opcjonalnie)
150 gram miękkiej margaryny lub masła
1/4 szklanki zimnej wody 

na wierzch:
żółtko
szczypta cukru

Do szerokiej miski wsypujemy mąkę, sól, cukier, mahlep, pokrojoną miękką margaryne, jajko, pokruszone świeże drożdże i wlewamy wodę. Tak, pokruszone świeże drożdże nie pomyliłam się, nie trzeba robić żadnego zaczynu, więc jest szybko i bezproblemowo. Następnie zagniatamy ciasto około 5-7 minut, początku ciasto będzie lepkie i tłuste, można lekko posypać ręce mąką, jednak z czasem będzie spójne i miękkie jak płatek ucha. Wyczujecie ten moment.
Tak wyrobione ciasto odstawiamy na godzinę w ciepłe miejsce przykryte ściereczką. Po tym czasie, gdy ciasto podwoi swoją objętość,  ponownie wyrabiamy je ręcznie około 2 minut, następnie dzielimy je na 12 części i formujemy bułeczki. Układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia i odstawiamy na kolejne 30 minut do wyrośnięcia. Smarujemy wierzch żółtkiem jajka roztrzepanym z odrobinką cukru. Pieczemy około 20 minut w piekarniku rozgrzanym wcześniej do 180 stopni.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz