wtorek, 9 lutego 2016

Pizza



Rano świętowaliśmy Dzień naleśnika pysznymi naleśnikami z serem i pomarańczą a wieczorem zapraszam na pizze z okazji Dnia pizzy. Pojęcia nie miałam, ze te potrawy maja swoje święto tego samego dnia, no ale od czego ma się przyjaciół. Oczywiście Emi oświeciła mnie w temacie i zachęciła do przygotowania wspólnego wpisu.
Mam nadzieje, że żaden prawdziwy Włoch po zobaczeniu tego postu nie wpadnie do mnie z vendetą bo z włoską pizza, moja wersja, zapewne niewiele ma wspólnego poza nazwą. 
Ale najważniejsze chyba jest to, że smakuje mnie samej i domownikom. 
Ciekawe jaką wersje przygotowała Emilka,  Marta i Gin biorace udzial w akcji....sprawdźcie koniecznie .




Składniki:

ciasto:

łyżka suchych drożdży (+/-14g)
+/- 1,5 szklanki letniej wody
+/- 4 szklanki mąki
łyżka oliwy 
czubata łyżeczka soli

Składniki na ciasto wyrobić na elastyczne ale nie klęjące sie do ręki ciasto. Odstawić przykryte ściereczką w ciepłe miejsce na około godzinę do podwojenia objętości.

dodatki:

ser żółty
pasta pomidorowa
kukurydza
salami
papryka czerwona
kapary
oliwki zielone i czarne
slonecznik

sosy:

pomidorowy lub ketchup
sos czosnkowy (łyżka majonezu + 3 łyżki jogurtu naturalnego + 2 ząbki czosnku)

Gotowe ciasto dzielimy na 4-5 częsci (wyjdą wtedy pizze wielkości talerzyka deserowego) i nadajemy mu okrągły kształt metodą rociągnia w rękach lub wałkując. Wykładamy na nagrzaną blache, smarujemy sosem pomidorowym i  obkładamy dodatkami. Ja tym razem zaczęłam od sera ale można ser dać na sam koniec. 
Wkładamy blache do piekarika nagrzanego do temp ok 200 stopni i pieczemy do zarumienienia się ciasta około 15-20 minut.
Podajemy na gorąco z ulubionymi sosami.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz