środa, 21 października 2015

Kapuśniak


Jak zrobić kapuśniak w Turcji? Teściowej nie pytajcie, u mojej jeszcze nigdy nie jadłam, choć coś na podobieństwo góralskiej kwaśnicy, z tym, że bez grzybów, i na gęsto, robi wyborne.
Dzisiejszy kapuśniak to pierwsza z zapowiadanych ostatnio potraw z nowej serii wspólnego gotowania z Emilią z bloga Turcja od kuchni. Po raz kolejny inspiracją były dla nas przepisy z mojego ulubionego, tureckiego miesięcznika kulinarnego.



Składniki:

niewielki kawałek mięsa jagnięcego lub kości z odrobiną mięska
łyżka masła
łyżka pasty pomidorowej
szczypta ostrej papryki w płatkach pul biber
1/3 szklanki kaszy bulgur (jeśli nie macie pęczak będzie dobry)
świeża biała kapusta
sól
natka pieturszki


Mięso podsmażamy na maśle w rondelku razem z pastą pomidorową i papryką ostrą, gdy składniki się połącza i zaczną pachnieć dolewamy wody w ilości, która zakryje zawartość garnka. Gdy mięso będzie już miękkie (oczywiście kontrolujemy ilość wody bo jagnięcina nie dochodzi w 5 minut) wyciagamy kośc lub mięso i dodajemy do wywaru kasze, kapuste i doprawiamy solą do smaku. Kontrolujemy stan wody i razie potrzeby dolewamy, potrzeba będzie z pewnością bo kasza nieco wywaru ,,wciągnie,,.
W tym czasie obieramy naszą kostke z mięsa i małe kawałeczki wrzucamy do zupy. Ja wrzuciłam również te tłuste kawaleczki jagnięciny, które dodaja specyficznego smaku kapuśniakowi. Moze wydawać sie dziwne, że podajemy posypane natką pietruszki, ale te samki doskonale się komponują.
Smacznego.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz