środa, 30 grudnia 2015

Ryba w zalewıe



Kolejny przepis z zeszytu mojej mamy. Taką rybę robiła moja babcia, mama a teraz i ja dojrzałam do tych smaków, więc robię i ja :)
Pamiętam, że pojawiała się na naszym stole zawsze w święta i na okoliczność rodzinnych spotkań. Dzisiaj proponuje Wam ją jako przekąske na sylwestrową impreze.



Składniki:

0,5 kg filetów z mintaja lub morszczuka*
2-3 jajka
bułka tarta
sól
pieprz
oliwa do smażenia

zalewa:

 0,5 l wody
min. 4 łyżki octu
2 kostki magi lub 2-3 łyżki magi w płynie
0,5 łyżki cukru
liść laurowy
ziele angielskie
cebula

Składniki na zalewe zagotować. Gdy zawrze dodać pokrojoną w cienkie krążki cebule i gotować około 5 minut żeby cebulka lekko zmiękła.

Jajka rozbić i roztrzepać z solą i pieprzem. Rybę obtoczyć w roztrzepanym jajku i smażyć na rozgrzanym oleju. Olej ze smażenia wg oryginalnego przepisu wlać do zalewy octowej i wymieszać. Jeśli nie chcecie, możecie pominąć i wylać olej. 
 Usmażoną  rybę ułożyć w głębszym naczyniu z pokrywką lub włożyć do słoja i zalać zalewą. Wstawić do lodówki do schłodzenia.
Można przechowywać ok 10 dni w zamknietym pojemniku w lodówce.



*W warunkach tureckich trudno będzie zrobić mintaja lub morszczuka, proponuję więc palamuta lub makrele atlantycką czyli uskumru.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz