czwartek, 13 listopada 2014

Tarhana çorbası





Tarhana. Zupa o dosc specyficznym smaku. Robiona z instantu przygotowanego przez moja tesciowa. 

Turecka tarhana to mial z przenicy lub maka, jogurt, warzywa i przyprawy. Taka mieszanke poddaje sie fermentacji a pozniej suszy na proszek. Moze nie brzmi zachecajaco ale to bardzo zdrowa zupa. 

Do tej pory nie to moja ulubiona zupa, do jej smaku i zapachu trzeba sie przyzwyczaic. Ze wzgledu na to, ze moj maz ja lubi, czasem ja robilam. 
W tym roku jednak postanowilam zamrozic sobie ta sfermentowana papke nie czekajac az wyschnie. To byl genialny pomysl, bo jest o niebo smaczniejsza niz wysuszona.

Tutaj znajdziecie przepis na zrobienie mieszanki i ciasta na tarhane.




Skladniki:

500 ml wody
2 łyżki proszku tarhana lub siwezego ciasta
2 ząbki czosnku
mięta suszona
ostra papryka pul biber
oliwa

Tarhanę rozrabiamy w szklance wody. Do garnka wlewamy odrobinę oleju lub oliwy i kilka sekund przesmażamy rozgnieciony czosnek, uwazajac zeby sie ne przypalil bo bedzie gorzki. 
Wlewamy częściowo rozpuszczoną tarhanę dolewamy pozosyałą wodę i ciągle mieszając doprowadzamy do wrzenia. Gotujemy kilka minut. Ja na koniec dodaje odrobine suszonej mięty, a na talerzu jeszcze posypuje ostra papryka (pul biber) smaku. 
Wiecej przypraw nie trzeba bo w tym instancie jest juz cala mieszanka przypraw i warzyw.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz