wtorek, 30 czerwca 2015

Kruche ciasteczka a'la gofry



Kto nie lubi gofrów, chrupiących, ciepłych ze smietaną lub innymi dodatkami....Tak wiem, my też je bardzo lubimy. Jednak tym razem postnowiłam spróbować cegoś innego. Przepis znalazłam na TYM blogu i postanowiłam przetestować. Wyszły pyszne, zupenie inne niż tradycyjne gofry, są dokładnie takie, jak opisała je Dorota na swoim blogu. Kruche, słodkie i wciągające :)


Składniki:

400 g mąki pszennej

+/- 150 g cukru pudru
szczypta soli
140 g masła o temperaturze pokojowej
3 jajka

Wszystkie składniki zagnieść, ciasto owinąć folią i włożyć do lodówki na co najmniej 2 godziny (ja o swoim cieście zapomniałam i chłodzio się ok 4 godzin).
Wyjąć, podzielić na 18 do 30 równych części, (w oryginale jest 16-18 części, ja jednak po podzielniu na 16 i upieczeniu pierwszej partii jeszcze zmniejszyłam kulki i wyszło mi ich ok 30 sztuk) i  uformować kulki.
 Każdą kulkę kłaść na gofrownicy, zamknąć i smażyć kilka minut z każdej strony do momentu aż się zarumienią.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz